Apple // Opening- en sluitingstijden

Voor onze vertrouwde klant Apple spreken wij al meer dan 10 jaar de systeemteksten van de klantenservice in. In 28 landen.

Vanuit het hoofdkantoor in Cupertino, Californië is ooit besloten dat alle systeemteksten gepersonaliseerd moeten zijn, dus zonder gebruik van synthetic speech, en dat betekent toewijding. Duizenden voornamen laten inspreken.

Soms ontvangen we teksten onder embargo, of slechts een paar uur van tevoren omdat ze beducht zijn op het lekken van productinformatie. Iedereen op scherp.

Apple heeft zijn flagship stores op louter A-locaties. Via alle vestigingen waar wij de routebeschrijving voor hebben ingesproken zou je een wereldreis kunnen maken, van Parijs tot Florence tot Sjanghai.

Wij hebben mensen om te checken of de voice-over van dienst wel de correcte routebeschrijving inspreekt, om vergaande misverstanden te voorkomen.

Ook in het Nederlands zijn er taalkwesties. Zo werd er recentelijk nog ‘een hint’ aangeboden als mensen telefonisch een serienummer moesten opzoeken. Spoedoverleg met de CustomerCare-afdeling van Apple was nodig, en een aanpassing werd doorgevoerd. Als men nu naar de klantenservice belt, wordt er gewoon gevraagd of je wellicht ‘een aanwijzing’ nodig hebt.

Gerelateerde projecten