Dutch Network Group // Mineur, Majeur – Spot on

Radiocommercial – Voice-over – A-stemmen

11:30 uur. Er klinken motorgeluiden door kantoor. Niet van buiten, vanuit het Westelijk Havengebied, maar vanuit de Mac van Producer.  ‘Vroem!’ Dan iets langer; ‘Vroeeeeeemmm!’, en een onduidelijk gemompel, geluid van een koptelefoon die opgezet wordt en stilte.

De voorbereidingen zijn getroffen. Er is een zorgvuldige operatie gaande met verschillende zorgspecialisten: een tekstschrijver, een voice-over en een editor. Er dient voor Dutch Network Group een 30 seconden radiocommercial met tag on gemaakt te worden, en die moet voor het einde van de middag bij BNR liggen. Het is twaalf uur. ‘Vroem’.

De tekst is te lang. De muziekfragmenten volgen elkaar niet lekker op, en het motorelement van een wegscheurende auto voldoet niet aan de verwachtingen. Iets sneller inspreken dan maar, een beetje schuiven en faden met de muziek en een stilte invoegen op de plek van de wegscheurende auto, dan kan de ‘Tag on’, of ‘Call To Action’ in ieder geval getimed worden. Ook die is te lang. ‘Vroem’.

12:30 uur. Schakelen. Even met de klant bellen. Klant gaat akkoord met het voorstel om een zin uit het script te halen. Tag on mag een halve seconde langer duren. Muziek op maat snijden; inspreken, implementeren, editen en converteren. ‘Vroem’.

13:30 uur. De spot is af. Vloeiende muziekjes (mineur/majeur) met een rappe, goed verstaanbare voice-over en een lengte van 30 seconden. Tag on is 5,5 seconden. Hoppa, twee seconden voor en achter met een 44.1 kHz formaat om aan de etherspecificaties te voldoen en de producties kunnen op de server.

Manager is de held van de dag, hij heeft het definitieve motorelement gevonden. Geen ‘vroem’, maar het geluid van een opschakelende rode F1 wagen.

 

Radiocommercial – Voice-over – A-stemmen

11:30 uur. Er klinken motorgeluiden door kantoor. Niet van buiten, vanuit het Westelijk Havengebied, maar vanuit de Mac van Producer.  ‘Vroem!’ Dan iets langer; ‘Vroeeeeeemmm!’, en een onduidelijk gemompel, geluid van een koptelefoon die opgezet wordt en stilte.

De voorbereidingen zijn getroffen. Er is een zorgvuldige operatie gaande met verschillende zorgspecialisten: een tekstschrijver, een voice-over en een editor. Er dient voor Dutch Network Group een 30 seconden radiocommercial met tag on gemaakt te worden, en die moet voor het einde van de middag bij BNR liggen. Het is twaalf uur. ‘Vroem’.

De tekst is te lang. De muziekfragmenten volgen elkaar niet lekker op, en het motorelement van een wegscheurende auto voldoet niet aan de verwachtingen. Iets sneller inspreken dan maar, een beetje schuiven en faden met de muziek en een stilte invoegen op de plek van de wegscheurende auto, dan kan de ‘Tag on’, of ‘Call To Action’ in ieder geval getimed worden. Ook die is te lang. ‘Vroem’.

12:30 uur. Schakelen. Even met de klant bellen. Klant gaat akkoord met het voorstel om een zin uit het script te halen. Tag on mag een halve seconde langer duren. Muziek op maat snijden; inspreken, implementeren, editen en converteren. ‘Vroem’.

13:30 uur. De spot is af. Vloeiende muziekjes (mineur/majeur) met een rappe, goed verstaanbare voice-over en een lengte van 30 seconden. Tag on is 5,5 seconden. Hoppa, twee seconden voor en achter met een 44.1 kHz formaat om aan de etherspecificaties te voldoen en de producties kunnen op de server.

Manager is de held van de dag, hij heeft het definitieve motorelement gevonden. Geen ‘vroem’, maar het geluid van een opschakelende rode F1 wagen.

 

Gerelateerde projecten